WELCOME!

Binvenidos! Bienvenue! Benvenuto! Willkommen! Aloha! Irashaimasu! ようこそ! Welkom! Selamat datang! ברוכים הבאים! Velkomen! Witajcie! वेलकम Bemvindo! Dobro pozhalovat'! Ласкаво просимо! Mabuhay! أهلا وسهلا! Maeva! Yin dee! Isibingelelo! Croeso! Bine ai venit! Witamy! 歡迎!Maligayang pagdating! Vítejte! ยินดีต้อนรับ Fáilte!
For first time readers...my journey begins here: THE VERY FIRST BLOG POST (CC1)

Meaning of life

"The meaning of life is to find your gift. The purpose of life is to give it away." ~ Pablo Picasso

Friday, July 31, 2009

The Cancer Chronicles 40

Everything Is A-OK!I Gotta Feeling Tonight's Gonna Be A Good Night!
Sorry for the long delay in posts, but life has been rather hectic. It's a lot of work to keep living!

I had to check on mom as soon as I left the hospital. She was fine, but still retaining water. Two weeks had gone by and I heard nothing from my doctor. So, I sent him an email with "Remember me?" He returned with an "All clear!"

The cancer still has not returned and the pain in my back is nothing more than premature arthritis! I never thought I'd be happy to hear I only have premature arthritis! There is still a problem with low red and white blood cell counts, but that seems to be minor at this point. I guess that's why I feel weak and tired all the time. The bill for my two day excursion: a little over $14,000! It's criminal! Sure insurance will pay most of it, but there's still a 30% co-pay!

Meanwhile, mom was put in the hospital for one week to see if they could remove the excess water from her body with heavy diuretics, in an effort to curtail another congestive heart failure episode. She came out in worse shape than she went in, but most of the water gain was diminished.

I told my mother about my MRI ordeal and how stressful it was. She said, "Oh, they're not that bad!"

Preparing for her Open MRI. Look at that smile!
She also had an MRI of her spine, but they used an "open" MRI machine. When I asked my doctor why I had to be subjected to the coffin, I was told that the sarcophagus like machine gives a more detailed image. Personally, I think that's crap!

The doctor reads mom's scans as she rests comfortably in an Open MRI
Next time, I want an OPEN MRI!
Peace B

8 comments:

Maureen said...

HAPPY DANCE HAPPY DANCE HAPPY DANCE! Did I mention I am doing a Happy Dance for your ALL CLEAR? LOL!! YAY!

OMG, your mom is sooooo darn cute!

Are you still in MI?

Sharifah Rashidah bt. Syed Ahmad said...

Hi Brian,

Yay! That's really a great news. In fact the best news I've heard the whole week!

Glad that your mom is feeling better. She looks really cute in the picture.

Dr. Swill said...

Thank you Maureen!
I'm glad to hear from you I hope you are doing well! Maybe we can both do The Happy Yak Dance!

Dr. Swill said...

Sharifah!
How are you? You haven't posted in awhile. I am now able to get back on your blog. I'm not sure what the problem was.

Mom WAS feeling better, unfortunately she is back in the hospital with a very serious bowel obstruction. Her intestines are wrapped around her abdominal muscles because a previous colostomy surgery that has caused a double hernia cutting off the flow. It's wait and see right now.

Saya... said...

Hi,

What a sweet momma! Sigh, must call my own now! So great of you to care for your mom!

Yeah, i had one of those coffin MRIs when i was 9 months pregnant to check the width of the pelvic opening.

Ughh...it was horror, I tell ya. baby pressing down, unable to breathe, claustrophobia, pressing on the bell repeatedly and the technician kept sayin..."just a little longer" like FOREVER....warghhhhh!

hahaha...

Saya... said...

BTW, hope your mom recovers soon from this latest one. Poor mommy!

Anonymous said...

DR. SWILL, IS YOUR MOM DOING OK?

IT'S HELL TO GET OLD.MY FRIEND HAS BEEN SO SICK AND HER KIDS DON'T REALLY SEEM TO CARE. IT'S ALL ABOUT ME ME ME ME. I TALK TO HER EVEYDAY AND GIVE OF MY TIME BUT CAN'T DO THE THINGS SHE REALLY NEEDS.

TAMPAGRANNY

Anonymous said...

DR. SWILL, I FORGOT TO SAY ONE THING. YOUR MOM AND I COULD BE BOOKENDS. LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
THAT'S A BELLY LAUGH.

Words To Live By:

"The best way to find yourself is to lose yourself in the service to others." -Mahatma Gandhi